Lofsdalens Fjällanläggningar officiell träningsanläggning för svensk skicross

Från och med säsongen 2013/2014 kliver ytterligare en skidanläggning in som officiell partneranläggning till svenska skicrosslandslaget och dess verksamhet. Nämligen Lofsdalen!

Lofsdalen seglar uppåt som besöksmål för vinterturismen i Sverige och har genom ett starkt intresse för skidåkning i allmänhet och skicross i synnerhet blivit en naturlig ort för skicrosslandslaget att lägga sina träningsläger på.

– Vi har ett bra utbyte från våra läger i Lofsdalen. Det är en anläggning som har koll på våra behov så att vi kan fortsätta utvecklas på bästa möjliga sätt, säger John Lindh tränare World Cup .

Vår högsäsong närmar sig nu med stora kliv och det märks allt mer. Den första snön har lagt sig på Hovärkens topp och bokningen är i full gång vilket bådar mycket gott inför de kommande månaderna. Lofsdalens stora nyhet är en ny 6-stolslift upp på Hovärkens topp, liften kommer vara klar till säsongsstart.

– Vi är mycket stolta över att få vara officiell träningsanläggning åt svensk skicross och därmed även vara med och utveckla skicross som sport. En del i detta är att vi även kommer att anordna svenska och norska mästerskapet i skicross den 4–6 april, säger Ola Andersson vd Lofsdalens Fjällanläggningar.

Lofsdalen bedriver en mycket spännande ungdomssatsning inom skidklubben och anläggningens sportchef Jonny Larsson är även engagerad som tränare inom Skicross Academy, som varje säsong arrangerar ett antal träningsläger som är öppna för intresserade skidåkare från hela Sverige.

– Vi fortsätter att utmana omvärlden i hur roligt man kan ha i en skidbacke och jag är väldigt glad över att Lofsdalens Fjällanläggningar finns med oss på tåget. Vi kommer att avsluta våra förberedelser inför Sotji i Lofsdalen och vi tror att detta kommer vara en stor del i våra framgångar under vintern, säger Tommy Eliasson sportchef skicross.

För ytterligare information kontakta:
Tommy Eliasson Winter, sportchef, tfn  +46 73 180 83 94
Ola Andersson, Lofsdalens Fjällanläggningar AB, tfn +46 70 694 83 40