Malmö Aviation fortsätter skidsatsning– knyter till sig det alpina landslaget

Flygbolaget Malmö Aviation fortsätter sin satsning på att bli Sveriges skidflyg nummer ett. Nu har bolaget tecknat samarbetsavtal med det alpina landslaget.

Sveriges alpina landslag står inför stora utmaningar kommande säsong med alpina VM i Beaver Creek som huvudnummer, men där också höga placeringar i den alpina världscupen är en viktig målsättning för laget.

-       Vi är givetvis mycket glada över det här avtalet. Malmö Aviation har ett linjenät som passar vår verksamhet mycket bra, säger alpine chefen Ville Bylin.

Avtalet med Malmö Aviation kommer att hjälpa alpina landslaget med logistiklösningar när de reser runt i Sverige och Norden, men även när det gäller anslutningsresor för att ta sig ut till tävling och träning runt om i Europa.

-       Nu knyter vi ännu ett skidlandslag till oss. Det blir ytterligare en viktig pusselbit i vår strävan att bli Sveriges skidflyg. Återigen var snabbhet, smidighet och enkelhet viktiga parametrar för samarbete. Vi ser fram emot att hjälpa det alpina landslaget med reselösningar så att de kan koncentrera sig på att nå ytterligare framgångar, säger Håkan Wahlström, försäljningschef hos Malmö Aviation

Sveriges alpina nationalarena är placerad i Åre och Malmö Aviation har sedan ett år tillbaka en linje som trafikerar just Åre/ Östersund flygplats.

-       En stor del av vår verksamhet kretsar givetvis kring Åre. Dels när det gäller träning under säsongen, men sedan har vi också världscuptävlingar på hemmaplan, vilket gör vårt samarbete extra intressant, avslutar Ville Bylin.

För ytterligare information: Ville  Bylin, alpin chef 070-3720145