McDonald’s och Ski Team Sweden Alpine nya samarbetspartners

Mitt under pågående säsong har Ski Team Sweden Alpine klart med en ny samarbetspartner. Det är McDonald’s Sverige som kliver in som en medspelare och båda parter känner stor tillfredsställese över att avtalet är klart.

För Ski Team Sweden Alpine är ett nytt företag varmt välkommet, samarbetet med McDonald’s innebär att landslaget breddar sin bas av samarbetspartners. McDonald’s är Sveriges mest besökta restaurang med 435 00 dagliga gäster och är landets största privata arbetsgivare för unga. Företaget har under sina fyrtio år i Sverige en lång tradition att stötta idrotten som aktiv och engagerad sponsor.

– Vi är mycket glada över att vi kunnat signa det här avtalet och jag ser mycket goda möjligheter till ett långsiktigt arbete mellan oss, säger alpinchef Ville Bylin.

På McDonald’s innebär det nya samarbetet med Ski Team Sweden Alpine att man kommer satsa mer på aktivering ihop med gästerna inom vintersport och skidåkning.

– McDonald’s har en lång historia som idrottsvän, både lokalt genom våra engagerade franchisetagare och nationellt som sponsor av stora idrottsevenemang. Särskilt roligt är att vi nu på allvar engagerar oss i vintersport och skidåkning, en sport som betyder mycket för miljontals svenskar, säger Jeff Jackett, marknadsdirektör på McDonald’s.

Samarbetet är framtaget tillsammans med sponsorbyrån Håkanson United.

För ytterligare information:

Ski Team Sweden Alpine, alpinchef Ville Bylin tel: 070 372 01 45, mejl: ville.bylin@skidor.com
Frida Berg, presschef McDonald’s, tel: 070 354 85 05, mejl: media@se.mcd.com

Om McDonald’s
Med cirka 220 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja, som dagligen besöks av cirka 435 000 gäster. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Över 80 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Sedan 2010 är McDonald’s certifierat av Astma- och Allergiförbundet inom ramen för Tryggare mat, som enda restaurangkedja i Sverige. McDonald’s är också restaurangbranschens enskilt största inköpare av svenskt nötkött och även en stor inköpare av många andra svenska jordbruksprodukter. Mer information finns på www.mcdonalds.se.