Ny förbundsdirektör utsedd

Svenska Skidförbundets styrelse har utsett Per Lehmann, i dag vd för Stöten i Sälen AB, till ny förbundsdirektör.
- Jag är oerhört stolt och glad över förtroendet att få leda Svenska Skidförbundet, säger Per Lehmann.

Den nye förbundsdirektören kommer tillträda sin tjänst successivt under våren.
- Vi har sökt en driven och erfaren ledare som i flera olika roller ansvarat för kommersiella frågor inom stora organisationer. Vi är väldigt glada över att Per nu kommer jobba med oss, säger styrelseordförande Mats Årjes.
Per Lehmann är född och uppvuxen i Göteborg och numera bosatt i Stockholm. Han har mångårig erfarenhet från chefsbefattningar inom både Volvo Personvagnar och Luftfartsverket. De senaste fyra åren har Lehmann arbetat som vd för Stöten i Sälen AB. Den nye förbundsdirektören har även jobbat ideellt inom klubbverksamhet.
- Svenska Skidförbundet har en lång och stolt historia och sporterna är djupt rotade i den svenska folksjälen vilket gör att jag verkligen ser fram emot att jobba med det här. Det är ett ärofyllt uppdrag, dessutom är jag och har alltid varit sportfåne, säger Lehmann.

Kontaktperson: Camilla Sandy 070-384 95 00