Skicrosslandslaget åker säkert med Slytech Protection

In Monte Sports AB med bl.a. varumärket Slytech Protection tar hand skicrosslandslagets säkerhet genom att ta platsen som officiell leverantör av protection för skidåkare.

Samarbetet innefattar ryggskydd, väst och annan skyddsutrustning som krävs för att utöva Skicross på ett säkert sätt.

– Vi är glada att få hjälp med helhetstänket kring vår skyddsutrustning och det känns jättekul att samarbeta med ett spännande varumärke som Slytech. Kraven på säkerhet är otroligt höga inom vår sport och vi känner oss trygga med Slytech som leverantör. Oerhört roligt att vi kan fortsätta skapa förutsättningar för svenska utförsåkare tillsammans med In Monte Sports AB, säger sportchef Tommy Eliasson Winter.

– Vi tycker det ska bli spännande att få leverera protection till Skicross, som förmodligen är den tuffaste av alla alpina skidgrenar. Vi har arbetat med Alpin Skidsport i över 30 år, så det här är ett samarbete vi ser fram emot. säger Kjell Åhlén, VD, In Monte Sports AB

Om varumärket Slytech
Slytech Protection tänjer på alla gränser när det gäller skyddsutrustning för de bästa skidåkarna. Det är absolut högsta kvalitet på allt material som används. Företaget är grundat av Ted Ligety – flerfaldig världsmästare och guldmedaljör i OS – och Carlo Salmini, skidåkare och ingenjör. Ted utvecklar alla produkter och deltar i all marknadsföring av sina egna produkter. Kolla in Teds favoritutrustning på www.skiagora.se/slytech Gör Slytech till en del av din livskvalitet!

För ytterligare information kontakta:
Kjell Åhlén, VD, In Monte Sports AB. Tel:
E-post:
kjell@sports.se