Skicrosslandslaget lyfter med Malmö Aviation

Först längdlandslaget och nu skicross. Malmö Aviation har skrivit avtal med ytterligare ett skidlandslag.

Flygbolaget Malmö Aviation fortsätter satsningen på att bli Sveriges skidflyg. Sedan tidigare är bolaget officiell partner till svenska längdlandslaget. Från och med nu är Malmö Aviation också officiell transportör till svenska skicrosslandslaget.

Det känns jättebra att inleda ett samarbete med ett starkt varumärke som Malmö Aviation. Vi delar många värderingar och vår position som utmanare och kreativa entreprenörer i våra respektive branscher stärker tydligt vår samhörighet. Tack vare vårt samarbete med Malmö Aviation så förbättrar vi ytterligare våra möjligheter att tillgängligöra och utveckla svensk utförsåkning för att nå vår vision Bäst i världen - alla på snö. Vi välkomnar Malmö Aviation in i vår gemenskap som präglas av lusten att utmana, utveckla och inspirera vår omgivning och ser fram mot ytterligare en framgångsrik vinter säger Sportchef Tommy Eliasson Winter.

Avtalet innebär bland annat att skicrosslandslaget kan flyga snabbt, smidigt och enkelt i Malmö Aviation och Sverigeflygs gemensamma linjenät.

Vi är glada att även skicrosslandslaget ser fördelarna att flyga med oss.  Att vi står för snabbhet och enkelhet är något som vi vet att de uppskattar och som också innebär rejäla tidsbesparingar för resenärerna.  Tillsammans optimerar vi resandet för att nå ytterligare framgångar, säger Håkan Wahlström, försäljningschef hos Malmö Aviation i en kommentar.

Malmö Aviation ökar den 6 oktober antalet avgångar på linjen Stockholm/Bromma-Östersund. Det blir då möjligt att flyga upp till sju gånger per dag på sträckan. Även trafiken till Umeå utökas.

Tommy Eliasson Winter, sportchef skicross Svenska Skidförbundet
Mobil 073-180 83 94