Svensk skicross i nytt sponsoravtal

Från och med säsongen 2012/2013 blir Tele 2 ny lagsponsor till svensk skicross.
– För oss utan fast kontor är det jätteviktigt att ha möjlighet till uppkoppling hela tiden och att vi kan vara säkra på att kommunikationen fungerar som det ska. Tele2 är en perfekt partner för oss, säger Tommy Eliasson, sportchef för skicross.

För ett lag som befinner sig på resande fot och för det mesta vistas i alperna och i fjällmiljö är det viktigt med en partner som kan leverera fungerande telekom. Tele 2 uppfyller dessa kriterier med råge.

Det finns flera gemensamma nämnare mellan svensk skicross och Tele 2. Det mest uppenbara är positionen som utmanare.
– Jag blir glad varje gång jag besöker Tele 2. De har en ”ingenting är omöjligt-attityd" vilket vi känner igen oss i och som jag är säker kommer sprida ännu mer energi till vår organisation, säger Tommy Eliasson.
Genom den nya samarbetspartnern, Tele 2, får svensk skicross ytterligare chanser att växa, ta fler medaljer och pallplatser och utmana synsättet på hur traditionella skidåkning kan bedrivas.
– Vi är otroligt glada över det här samarbetet som gör att vi får ytterligare närvaro i fjällen samtidigt som det ger oss en möjlighet att nå såväl privat- som företagskunder. Skicross är en utmanarsport vilket ligger väl i linje med våra värderingar och företagskultur, säger Karl Skoog, Marknadschef för Tele2 Business.

Skicrosslandslaget inleder sin tävlingssäsong med världscupen i Nakiska, Kanada den 8 december och fortsätter sedan med ytterligare en tävling i USA innan världscupen når Europa. Organisationen har också förstärkts ytterligare då före detta åkaren Eric Iljans tagit klivet in i laget som assisterande förbundskapten.
– Vi har en intressant säsong framför oss med många tävlingar som gäller väldigt mycket och jag är säker på att vi kommer väl förberedda till starten av touren, säger Tommy Eliasson.

Kontaktperson: sportchef Tommy Eliasson mobil: 073-180 83 94 e-post: tommy.eliasson@skidor.com

www.skidor.com/skicross