Svenska skicrosslandslaget kommunicerar med hjälp av Svensk Byggradio AB

Från 1 juni 2015 är Svensk Byggradio AB en del av skicrossfamiljen genom att förse landslaget med nödvändig radioutrustning.

Ägarna av Svensk Byggradio AB har ett gediget intresse för utförsåkning och har förutom produkter av toppklass även stor förståelse av behovet att kommunicera felsäkert i fjällmiljö.

– Radiokommunikation är en detalj som lätt kan glömmas bort i arbetet med idrottare men snabb och tydlig feedback direkt efter ett åk är jätteviktigt för utveckling av våra åkare säger huvudtränaren John Lindh.

Om Svensk Byggradio AB:

Hösten 2010 bildades Svensk Byggradio AB för att kunna och ge bästa tänkbara service och lösningar till byggbranschen. Svensk Byggradio AB jobbar mot enkel kommunikation på byggarbetsplatser och erbjuder fullständig service från första tanke och framåt. Svensk Byggradio AB sköter tillståndssökande, programmering av frekvenser, service och underhåll, allt för att kunden skall kunna koncentrera sig på sitt arbete. Låt Svensk Byggradio AB göra kommunikationen enkel!

Tommy Eliasson Winter, sportchef skicross Svenska Skidförbundet
Mobil 073-180 83 94