Världscupen i snowboard fortsätter i Telluride

I kväll, tisdag svensk tid är det äntligen dags för årets första parallellstorslalom i snowboard för Daniel Biveson. - Det är nu den olympiska tävlingssäsongen börjar på allvar. Innan OS kommer sex parallellstorslalomtävlingar att köras, säger förbundskapten Olle Danielsson.

Det var meningen att säsongens första parallellstorslalom skulle köras i Limone Piemonte den 6 december men den tävlingen blev inställd på grund snöbrist och har alltså nu flyttats till Telluride. Det här innebär att de alpina snowboardåkarna kommer köra två tävlingar på tre dagar. Den andra blir nu på torsdag den 17 december. - Självförtroendet är på topp efter "Bives" seger i NorAm-cup i Steamboat Springs i fredags. Vi körde ett träningspass i Aspen i söndags innan vi började resan till Telluride. I Montrose stannade vi till över natten för att komma ner på lite lägre höjd några timmar innan vi åkte vidare till Telluride igår, måndag. Nu är vi här och stortrivs. Helt otrolig natur och fina hotellrum. Det kan helt enkelt inte vara bättre. Håll tummarna i kväll, hälsar förbundskapten Olle Danielsson. Tider: Start: 17.00 cet Final: 21.00 cet Kontaktperson: Olle Danielsson +46 70-558 33 69