Hasta AB och Descotex nya medlemmar

Nya medlemsföretag till Svenska Solskyddsförbundet med invändig solavskärmning som specialitet.

Svenska Solskyddsförbundet fortsätter sitt arbete med att knyta till sig solskyddsbranschens ledande grossister, tillverkare och återförsäljare och kan nu stolt presentera Hasta AB och Descotex från Köping som nya medlemmar:

"Hasta AB är en svensk leverantör av solskydd och gardintillbehör. Med fokus på innovation kan de erbjuda smarta lösningar för både hem och kontor. I år satsar Hasta stort på solskydd och kan presentera flera unika nyheter på marknaden. Dessutom erbjuder de ett slagkraftigt koncept inom måttillverkning med flexibel leverans och en oslagbar prissättning." - www.hasta.se

"Descotex står för DESign, COmponents och TEXtile. De är en komplett leverantör av komponenter och textil för produktion av solskydd, med lager i Köping. Med egen designstudio kan de erbjuda ett spännande sortiment av egendesignade vävar, prisvärda basvaror och innovativa komponenter - allt för att kunderna ska kunna producera solskydd utöver det vanliga." - www.descotex.se

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom olskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 90 medlemsföretag (2013) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.