Nimex AB - ny medlem!

Nimex AB i Mullsjö är nya medlemmar i Svenska Solskyddsförbundet.

Vi har glädjen att välkomna Nimex AB i Mullsjö som nya medlemmar i Svenska Solskyddsförbundet.

"Nimex AB har sitt ursprung från i början av 80-talet och är idag ett av Nordens ledande tillverkare av in- och utvändiga solskyddsprodukter.
Produktion, produktutveckling och komponenttillverkning sker främst i de ca 10 000 m2 stora faciliteterna i Mullsjö. Anläggningen innefattar även utbildningslokaler och en 700m2 stor utställning.
Försäljning i Sverige sker under varumärket ELISSI via återförsäljare och franchisekedjan SunOff.

Omsättning inklusive SunOff ligger på ca 150Msek och har ca 100 anställda.

Sedan 2018 är Vestamatic Scandinavia AB (motorer och styrsystem) en del av Nimex AB.
Bolaget äga av Tomas Bäckman och Mattias Klasson"

Nimex finns på Fabriksgatan 1, 565 22 Mullsjö.
Telefon: 0392-38700, Hemsida: www.nimex.se, E-post: info@nimex.se

Vi hälsar dem varmt välkomna!

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom solskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 100 medlemsföretag (2018) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.