Ny medlem

Anrikt solskyddsföretag från Örebro går med i Svenska Solskyddsförbundet

Sedan årsskiftet har Svenska Solskyddsförbundet ett nytt medlemsföretag, vi hälsar Örebro Solskydd AB varmt välkomna till Svenska Solskyddsförbundet:

"Vi är ett familjeföretag som startades 1954.

Företaget startades under namnet Persienn-Tjänst, av Elon Lindholm. Arbetade  primärt med försäljning, tillverkning och montering av persienner.

1990 övertogs företaget av sonen Ronny Lindholm. Då ändrades namnet till Örebro Solskydd & Persienn-Tjänst AB. Under denna tid växte företaget betydligt i storlek och i produktutbud. Detta har lagt grunden till hur företaget drivs idag.

Idag är vi inne på 3:e generationen. Företaget heter idag enbart Örebro Solskydd AB och ägs och drivs av Per Lindholm.

Vi är idag en komplett leverantör som erbjuder försäljning, tillverkning, montering, reparation och service av solskyddsprodukter. Vi strävar efter att alltid leverera skräddarsydda och effektiva lösningar till företag och privatpersoner. Vi arbetar med vad vi anser är de bästa leverantörerna av de bästa solskyddsprodukterna.

Vi arbetar ständigt med utbildning av personal, för att utveckla företaget, samt kunna möta marknadens växande krav gällande miljö och kvalitet.

Trots att vi växt, är kvar i samma hus där det en gång startade..

Välkomna att kontakta oss"

Örebro Solskydd AB

Restalundsvägen 77

Tel: 019-120525

e-mail: info@orebrosolskydd.se

Web: www.orebrosolskydd.se

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom solskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 90 medlemsföretag (2016) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.