Solskyddsappen - nu även på Google play!

Solskyddsappen har sedan i februari funnits tillgänglig för alla som har en iPhone eller iPad och finns nu också tillgänglig för nedladdning för Androida telefoner från Google play.

Svenska Solskyddsförbundet vill ligga i framkant när det gäller kommunikation och information från solskyddsbranschen och har utvecklat den första heltäckande applikationen som innehåller information om och från Solskyddsförbundet och dess medlemsföretag.
Solskyddsappen vänder sig till alla som är intresserade av solskydd och som vill veta mer om dess fördelar när det gäller en behagligare innemiljö och möjlighet till energibesparing året runt. I appen presenteras samtliga våra medlemmar, både återförsäljare och grossister/leverantörer, som löpande informerar och tipsar om produktnyheter och det mesta som har med solskydd att göra. Dessutom hittar du genom kartfunktionen till din närmaste solskyddsbutik. Från Svenska Solskyddsförbundet presenterar vi löpande bransch- och förbundsrelaterade nyheter
Solskyddsappen utvecklas och produceras i samarbete med Appendit AB, www.appendit.se.

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom olskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 90 medlemsföretag (2013) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.