Solskyddsförbundet får ny förbundssekreterare

Magnus Gunnarsson lämnar över förbundssekreterarjobbet till Margareta Bergetun

Efter nio år lämnar Magnus Gunnarsson jobbet som förbundssekreterare på Svenska Solskyddsförbundet för nya utmaningar.

Han efterträds av Margareta Bergetun, som närmast kommer från mjukvarubranschen, där hon arbetat med säljstöd, säljutveckling och utbildning. Samtidigt flyttar förbundet sitt kansli till Göteborgstrakten.

Magnus har under sina nio år i solskyddsbranschen varit med och bidragit till en mycket positiv utveckling för både förbund och en bransch.

Vi önskar Magnus lycka till och hälsar Margareta välkommen som ny solskyddare.

Stora Åvägen 21

436 34 Askim

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom solskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 100 medlemsföretag (2018) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.