Välkommen SOL, LJUS OCH SKUGGA

Svenska Solskyddsförbundets nya broschyr ger dig som går i tankar på att skärma av solen inspiration och konkreta tips.

Sol är underbart. Sol är livgivande. Sol kan vi inte få för mycket av här i Sverige. Men det är ännu bättre när du själv kan styra över hur mycket solljus du vill ha.

Hitta den markis, persienn, screen eller gardin som passar just dina behov, ditt hus eller din lägenhet allra bäst. Men tänk efter före – var faller solen in, var sitter du ofta och läser, vilka fönster behöver insynsskydd, åt vilket väderstreck vetter de största fönsterytorna, varifrån sveper nordanvinden in och planerar du kanske att bygga eller bygga ut terrassen inom kort?

I Svenska Solskyddsförbundets nya broschyr "Solskydd" visar vi bredden på de lösningar som branschen erbjuder för ett behagligare inomhusklimat året runt.

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom solskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 98 medlemsföretag (2017) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.