SVENSKA VÅRDFASTIGHETER KÖPER MARK AV KF FASTIGHETER

Report this content

Svenska Vårdfastigheter och KIAB Fastigheter köper en obebyggd fastighet i Partille Port av KF Fastigheter. Markområdet är på cirka 3700 kvm och det underliggande fastighetsvärdet uppgår till cirka 40 miljoner kronor. På fastigheten skall köparna uppföra en byggnad för handel och vårdboende.

- Regionen har ett behov av att tillföras vårdplatser. Vi ser fram emot att bidra med ett toppmodernt äldreboende i Partille Port, säger Dan T. Sehlberg, vd för Svenska Vårdfastigheter.

Partille Port kommer i framtiden att vara ett levande område med olika typer av bebyggelse. Bra kommunikationer och närheten till centrala Göteborg gör Partille Port till en förlängning av staden. Här kommer det att uppföras cirka 800 bostäder, en sportarena, en Coopbutik och över 30 000 kvadratmeter handelsyta.

- Vi är mycket nöjda över att sälja markområdet till Svenska Vårdfastigheter och KIAB Fastigheter, som kommer att uppföra handel och vårdfastigheter, vilket blir ett värdefullt inslag i området. Försäljningen är en del i vår strategi att skapa värde för våra ägare genom att sälja vissa innehav, säger Helena Liljedahl, vd för KF Fastigheter.

- Vi förhandlar just nu om en rad intressanta förvärv runt om i landet och fortsätter att realisera strategin om att vara Sveriges ledande utvecklare och ägare av bostäder för äldre, säger Dan T. Sehlberg, vd för Svenska Vårdfastigheter.

OM SVENSKA VÅRDFASTIGHETER
Svenska Vårdfastigheter, grundat 2009 av Ulf Adelsohn och Dan T. Sehlberg, bygger och äger högkvalitativa, miljövänliga och arkitektoniskt stilsäkra fastigheter åt svenska kommuner och vårdbolag. Genom att fokusera på socialt och ekonomiskt hållbara projekt skapas ett långsiktigt fastighetsbestånd med god och stabil avkastning.
Läs mer på www.svenskavardfastigheter.se

KONTAKT: