Report this content

Servicesatsningarna börjar ge resultat i hela Sverige: Kortare väntetider för service Kö- och väntetiderna för bilservice hos Svenska Volkswagens återförsäljare minskar. Idag är väntetiden att komma till en planerad service normalt cirka fem dagar efter bokning, jämfört med 25 dagar år 1999. Akuta bilfel tas i regel om hand samma dag som felet anmäls. Satsningarna på förbättrad service börjar ge resultat. De senaste fem åren har Svenska Volkswagens serviceorganisation bland annat anställt drygt 400 nya servicetekniker. Det finns flera anledningar till att väntetiderna blivit kortare. Bland annat arbetar Svenska Volkswagens servicemarknad med att utöka verkstadskapaciteten och bygga ut och effektivisera serviceanläggningarna runt om i Sverige - satsningar som inte blir klara över en natt. Dessutom arbetar man hårt med vidareutbildning och nyrekrytering av servicepersonal. - Att väntetiderna minskar är mycket positivt. Det visar att våra satsningar på ökad servicekapacitet, vårt sätt att jobba och våra arbetsmetoder samt utbildning av fordonstekniker är helt rätt, säger Anders Gustafsson, servicemarknadschef på Svenska Volkswagen. I hela Sverige pågår ett arbete med ny- och utbyggnad av Svenska Volkswagens serviceanläggningar där bland annat kapaciteten i de befintliga anläggningarna utökas genom nyare utrustning, mer personal och ett internt vidareutbildningsprogram för anställda servicetekniker. Orter där det satsas är bland annat; Stockholm (flera anläggningar), Haninge, Jönköping, Linköping, Uppsala, Malmö, Borås, Kristianstad, Västerås. - Den senaste undersökningen gjord av Kontrollerad Bilverkstad (KBV) visar tydligt att våra servicekunder generellt är nöjda och därmed att våra satsningar börjar visa positiva resultat, säger Dan Andersson, marknadschef Svenska Volkswagens servicemarknad REMOVED GRAPHICS Totalt deltog 203 personer som ägde en bil från VW-koncernen i Kontrollerad Bilverkstads undersökning 2004. Anders Gustafsson Servicemarknadschef, Svenska Volkswagen Kontaktperson 08-553 896 80 Telefon 070-278 96 80 Mobil Dan Andersson Marknadschef Svenska Volkswagens servicemarknad Kontaktperson 08-553 867 02 Telefon 0706-88 58 25 Mobil Leif Fagerlund VD Kontrollerad Bilverkstad i Sverige AB Kontaktperson 08-590 777 00 Telefon ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/03/20040622BIT20990/wkr0001.pdf Release med tabeller