Susanne Söderholm blir ny ordförande i Svenskt Friluftsliv

Vid årsstämman den 20 april valdes Susanne Söderholm till ny ordförande i Svenskt Friluftsliv. Susanne är orienterare och har varit engagerad i styrelsen i 6 år samt har arbetat som förbundschef för Orienteringsförbundet sedan 2013.

-  Det är en stor ära att ta över som ordförande. Jag är så stolt och glad!  Vi har ett bra utgångsläge och det känns som vi nu tar steget in i något nytt. Det gångna året har många hittat ut i naturen och när väl pandemin släpper ser jag bara möjligheter. Vi är nu 27 friluftsorganisationer med fantastiska verksamheter. Friluftsorganisationer som står redo för att ta emot nya medlemmar och på ett bra sätt introducera friluftslivet. Och jag ser verkligen fram emot Friluftslivets år, det känns så spännande att se vad det kan ge oss i form av aktivitet och medlemmar även kommande år, säger Susanne Söderholm som på årstämman idag valdes till ny ordförande.

-  Jag vill också rikta ett stort tack till Per Klingbjer, som varit ordförande de senaste 6 åren. Han har på ett föredömligt sätt lett Svenskt Friluftsliv och styrelsens arbete och jag är oerhört stolt över att få ta över efter Per.

Susanne Söderholm, ordförande Svenskt Friluftsliv, 076–946 96 65

Svenskt Friluftsliv är en paraplyorganisation för 27 ideella friluftsorganisationer i Sverige som tillsammans har 1,6 miljoner medlemmar, varav 300 000 är barn och ungdomar. Tillsammans består organisationerna av närmare 9 000 lokala- och regionala föreningar. Svenskt Friluftsliv företräder de ideella friluftsorganisationerna i Sverige och är talesperson gentemot regering, riksdag och myndigheter.