Google, IBM och Arbetsförmedlingen i Hudiksvall

Då skulle det fungera mycket bättre. I alla fall enligt Institutet för Kvalitetsutveckling (SIQ), som tilldelade Arbetsförmedlingen i Hudiksvall/Nordanstig Erkännande för framgångsrik Verksamhetsutveckling 2010. Bland gratulanterna fanns både arbetsmarknadsminister Hillevi Engström (M) och Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez-Svankvist.

Arbetsförmedlingen är en myndighet som ofta är utsatt för omvärldens kritik, oavsett om den i sak är välförtjänt eller inte. Men det går att vända genom ett gediget kvalitetsarbete på lokal nivå. Det visar Arbetsförmedlingen i Hudiksvall/Nordanstig.

Som en konsekvens av utmärkelsen är Arbetsförmedlingschef Charlotte Palmborg nu en av talarna på Kund – Vinnande Ledarskap 2011 tillsammans med IBM, Google, Scania, SATS och flera andra. Arbetsmarknadsminister Hillevi Almkvist (M):

Min förhoppning är att Arbetsförmedlingen Hudiksvall/Nordanstig tjänar som föredöme för hela förmedlingen i Sverige.

Hemligheten bakom framgången är starkt kundfokus. Och en arbetsförmedling har två kunder – arbetsgivare och arbetssökande. I Hudiksvall ser arbetsgivarna Arbetsförmedlingen som en bra partner vid rekrytering, och de arbetssökande visar stor tillit till Arbetsförmedlingens förmåga att finna nytt och stimulerande arbete.

Jag hoppas att den positiva uppmärksamheten leder till att andra inom Arbetsförmedlingen får energi att fortsätta det viktiga utvecklingsarbetet, säger Charlotte Palmborg.

Angeles Bermudez-Svankvist, Arbetsförmedlingens generaldirektör, :

Nu har Arbetsförmedlingen i Hudiksvall/Nordanstig visat vilka goda resultat man kan nå genom att jobba systematiskt, ha engagerade medarbetare och ledare samt ha ordning och reda på verksamheten.

Om Kund – Vinnande Ledarskap 2011.

Årets Vinnande Ledarskap har temat Kund, och arrangeras för första gången i samarbete mellan Svenskt Kvalitetsindex (SKI) och SIQ. Kund är ett forum för offentliga och privata organisationer som vill utveckla en mer kundorienterad verksamhet.

Tid och plats

Konferens: 29 mars – heldag, registrering med kaffe från kl 08.30. Start kl 09.30, dagen avslutas kl 16.45 Workshop: 30 mars – förmiddag, start kl 09.00. Sheraton Stockholm Hotel, Tegelbacken 6 – på promenadavstånd från Centralstationen.

Arrangörer

• SKI, Svenskt Kvalitetsindex, mäter och presenterar nationella resultat om kunders förväntningar, upplevda kvalitet och värdering av varor och tjänster.
  • SIQ, Institutet för Kvalitetsutveckling, stimulerar och bidrar till ständiga förbättringar med helhetssyn i alla typer av verksamheter

Mer information och pressinbjudningar