Svenskt Kvalitetsindex om företagstjänster - Presenteras Måndag 30 maj

På måndag släpper Svenskt Kvalitetsindex årets resultat av Kundnöjdheten hos bemanningsföretag, revisionsbyråer och konsultbyråer.

Det är fjärde året i år som Svenskt Kvalitetsindex mäter kundnöjdheten och kundbeteendet inom branschen för Företagstjänster. Resultat kommer att finnas presenterade för följande bolag

Bemanningsbranschen:

- Academic Work

- Adecco

- Lernia Bemanning

- Manpower

- Poolia

- Proffice

- StudentConsulting

Revisionsbyråer:

- BDO

- Deloitte

- Ernst & Young

- Grant Thornton

- KPMG

- PwC

Pressmaterialet kommer ge svar på vilka företag som har nöjdast kunder och hur kundnöjdheten har utvecklats inom branschen och för de enskilda företagen sedan föregående år. Ett flertal företag har bytt plats på nöjdhetsskalan! Vidare ges information om produkt- och servicekvaliteten, klagomål etc.

För mer information vänligen kontakta Johan Parmler (johan.parmler@kvalitetsindex.se, 0731517598) eller Sara Pärssinen (sara.parssinen@kvalitetsindex.se, 0722005171).

Sara Pärssinen, Analytiker, telefon: 072 200 51 71, e-post: sara.parssinen@kvalitetsindex.se