Består köpkraften bara av kärnfamiljer i radhus?

Består köpkraften bara av kärnfamiljer i radhus? Den tid då alla svenskar kunde diskutera gårdagskvällens teveprogram är sedan länge borta. Det finns inte längre några folkbilar eller folkhem. Inte ens modet är längre gemensamt. Det beror inte enbart på en individualisering av smak eller en ökad tillgång på alternativ. Svenska kunder är inte längre homogena - på något sätt. I Sverige finns fortfarande en myt om att det går att teckna en bra bild av kunder och konsumenter. Men så är det inte. Det finns en mängd målgrupper med behov och som inte tillfredställs av varor och tjänster som för "standardkonsumenten". Men hur kan man förstå och lära känna denna nya marknad, en marknad är under ständig förändring. Svenskt Näringsliv bjuder in till en spännande eftermiddag med en rad personer som arbetar med mångfald som affärsidé. Välkommen till seminariet En mångfaldig marknad -hur matchar vi nya målgrupper. Seminariet äger rum torsdag den 16 maj kl.12.30-16.30 i Armémuseums hörsal, Riddargatan 13, Stockholm (entré från höger gavel). Bland de medverkande: Gunvor Engström, ansvarig för entreprenörskap, Svenskt Näringsliv, Jan Callner, Föreningssparbanken, Kenneth Pettersson, RSL COM, Amjad Aloul, Interkulturella kommunikationsgruppen, Tom Andersson, kommunikationsstrateg, Stockholms Universitet, Fredrik von Baumgarten, Vinge Advokatbyrå, Said Irandoust, professor Borås Högskola, Kia Barvén, Jungfruresor, Maria Masoomi, Marias Etnokök och Per Landin, Mediacom. Lunchsmörgås serveras kl.12.30-13.00 Skicka Din anmälan till Kerstin Wictorin Djärf: e-post: <kerstin.wictorin_djarf@svensktnaringsliv.se> alternativt fax 08- 553 431 82 För mer information kontakta, Iréne Fällström, projektledare "Mångfald i arbetslivet", tfn 08-553 431 43 / 0705-68 80 61 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00360/wkr0002.pdf