Det goda livet - i ett växande Sverige

Det goda livet - i ett växande Sverige 1990-talet innebar ett uppsving för mycket av det vi förknippar med det goda livet. Människor äter idag mer ute på restaurang, design och mode har blommat ut, att renovera och inreda hem har blivit allt vanligare. Framtidstro och resurser ger fler människor möjlighet att pröva vilda idéer, och erbjuder en mer spännande tillvaro. Den 15 maj anordnar Svenskt Näringsliv ett seminarium om tillväxtens ansikten. Träffa några av de människor som gör tillväxten möjlig och lär om deras insatser för det goda livet i Sverige. Seminariet avslutas med en debatt om entreprenörernas förutsättningar i Sverige. 9.00- 9.15 Göran Tunhammar, VD Svenskt Näringsliv, hälsar välkomna. 9.15-10.00 Att leva på mat Vad behövs för ett blomstrande restaurangliv? Kan man förbättra tillväxten genom att servera mat? Ett samtal mellan Stefan Carlsson, årets kock 1997, stjärnkrogen Fond i Göteborg, Carl-Jan Granqvist, grundare av Måltidens hus och Mats Hulth, VD för Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare. 10.00- 10.45 Vad krävs för att Sverige ska bli ett land av entreprenörer? Anders Johnson presenterar boken De lyfte landet och samtalar med Meja artist och affärsängel, Mia Seipel, grundare av boob som designar och säljer moderna mammakläder, Johan Sjöberg, VD på Svenssons möbler i Lammhults och Jenny Helin, VD för Sparetime. 10.45-11.00 Paus med kaffe 11.00-11.30 Hur skapas tillväxt? Gunvor Engström, Svenskt Näringsliv, om tillväxtens förutsättningar. 11.30-12.15 Är det fult att tjäna pengar? Dan Andersson, chefsekonom LO, Gunvor Engström, Svenskt Näringsliv, Christopher Ahlberg, tekn dr Chalmers och grundare av teknikföretaget Spotfire samt Eva Agevik, departementsråd på Näringsdepartementet. 12.15 Lunch Seminariet leds av Marie Söderqvist, United Minds. Tid: Onsdagen den 15 maj, klockan 09.00-12.15 Plats: Restaurangen "Restaurangen" på Oxtorgsgatan 14, Stockholm. Anmäl deltagande senast tisdagen 14 maj. Varmt välkomna! För frågor och anmälan kontakta Theodor Paues, Kommunikation, Svenskt Näringsliv, tfn 08 553 430 95 e-post: theodor.paues@svensktnaringsliv.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/06/20020506BIT01100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/06/20020506BIT01100/wkr0002.pdf