Ebba Lindsö ny VD i Svenskt Näringsliv

Ebba Lindsö ny VD i Svenskt Näringsliv Ebba Lindsö blir ny VD i Svenskt Näringsliv. Hon efterträder Göran Tunhammar och tillträder den 1 oktober. Ebba Lindsö har bred erfarenhet från flera sektorer i näringslivet, nu senast som chefredaktör och VD i Tidningarnas Telegrambyrå (TT). Tidigare har hon varit verksam bland annat som skeppsmäklare och som VD i Transferator Fondkommission. Ebba Lindsö har dessutom varit styrelseledamot i en rad företag, bland annat Posten, Vasakronan och Alfred Berg Transferator. - Det är med stor glädje som jag idag kan presentera Ebba Lindsö som nästa VD för Svenskt Näringsliv, säger Svenskt Näringslivs styrelseordförande Sören Gyll. Ebba Lindsös målinriktade ledarskap kombinerat med hennes erfarenheter från företagsledande ställning, styrelsearbete och egenföretagande stämmer helt med den profil vi sökt. - Jag vill arbeta för ett starkare, roligare och mer företagsamt Sverige, säger Ebba Lindsö. På samma sätt som det är roligare att arbeta i ett framgångsrikt företag som utvecklas och har visioner, är det roligare att leva i ett land som har framtidstro och som det går bra för. - Med Ebba Lindsö som ny VD tar vi nästa steg i den förnyelse och modernisering som så tydligt markerades med bildandet av Svenskt Näringsliv, avslutar Sören Gyll. Ebba Lindsö börjar arbeta i Svenskt Näringsliv i början av augusti och tillträder VD-posten den 1 oktober. Göran Tunhammar fortsätter som VD till den 30 september. Bilder för nedladdning finns på www.svensktnaringsliv.se För mer information, kontakta: Fredrik Karlsson, presschef, tfn 08-553 430 19 / 0703-45 64 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/12/20030312BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/12/20030312BIT00480/wkr0002.pdf