Europas näringsliv samlas inför toppmötet i Göteborg

Europas näringsliv samlas inför toppmötet i Göteborg Företrädare för Europas näringsliv samlas den 8 juni i Sverige för att diskutera näringslivets ståndpunkter i frågor som utvidgningen av EU, en hållbar utveckling, införandet av Euron samt en ny WTO-runda. Dessa är några av de ämnen som UNICE (Union of Industrial and Employers' Confederations of Europe, det europeiska näringslivets samarbetsorgan) avhandlar vid sitt årliga sammanträde som i år hålls i Stockholm, inför EU-toppmötet i Göteborg. Under den efterföljande pressträffen kommer även information ges efter avslutat samtal med statminister Göran Persson. Tid: Fredag den 8 juni, kl. 13.00 Plats: Näringslivets hus, Storgatan 19, lokal "Gruvan" Deltagare: George Jacobs, ordförande UNICE och Sören Gyll, ordförande Svenskt Näringsliv. Välkomna! Ytterligare information och anmälan: Andrea Prander, Presstjänsten, Svenskt Näringsliv, Tel: 0708 80 69 01, E-post: andrea.prander@svensktnaringsliv.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/01/20010601BIT00160/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/01/20010601BIT00160/bit0003.pdf