Föreningen Svenskt Näringsliv bildad

Föreningen Svenskt Näringsliv bildad Näringslivets nya huvudorganisation, Svenskt Näringsliv, bildades idag vid en stämma på Nalen i Stockholm. I samband med denna utsågs följande personer att ingå i arbetsutskottet: Sören Gyll (ordförande), Stockholm Björn Andersson, Duro Sweden AB, Gävle (v ordf) Lars Axeheim, Nässjö Lars Hansson, Stockholm Sigrun Hjelmquist, BrainHeart Capital AB, Stockholm (v ordf) Björn Hägglund, Stora Enso, Stockholm Leif Johansson, AB Volvo, Göteborg Lennart Nilsson, AB Pethle, Lund Laila Rosenqvist, AB Videdals Privatskolor, Malmö Mona-Lise Sandberg, Sandbergs Tyger-Gardiner AB, Lycksele Michael Treschow, AB Electrolux, Stockholm (v ordf) Jacob Wallenberg, Investor AB, Stockholm Göran Tunhammar (VD, självskriven ledamot) Svenskt Näringslivs nya logotype kan laddas ner för återgivning från följande adress: www.svensktnaringsliv.se/extern/other/list_logo.asp Ytterligare information: Lars Jilmstad, 08-553 430 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT01090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT01090/bit0001.pdf