"Från defensiva till proaktiva; företag och hållbar tillväxt"

"Från defensiva till proaktiva; företag och hållbar tillväxt" Den 30 augusti anordnar Svensk Näringsliv ett lunchseminarium om företag och hållbar utveckling. Detta med anledning av FN:s konferens om hållbar utveckling i Johannesburg. Boken " Från defensiva till proaktiva; företag och hållbar tillväxt" kommer att presenteras under seminariet. Boken beskriver hur näringslivet bidrar till hållbar utveckling och hur företagens arbete har utvecklats. Den visar att svenska företag ofta är världsledande då det gäller såväl miljöhänsyn som socialt ansvarstagande. Boken förklarar också varför svenska företag ligger så långt fram. Författarna till boken är Claes Sjöberg, Eva Bingel och Charlotte Sjökvist. Tid: Fredagen den 30 augusti, klockan 13.00-15.00 Plats: Summer Place 69, Melville Road, Hyde Park, Johannesburg, Sydafrika, tel./ 011 447 9744 Deltagare: Claes Sjöberg, bokens huvudförfattare, Björn Hägglund, vVD Stora Enso, Ingela Bendrot, ansvarig för hållbar utveckling, Svenskt Näringsliv Vi bjuder på lunchbuffé! Anmälan görs senast den 29 augusti till ingela.bendrot@svensktnaringsliv.se. För ytterligare information se, www.svensktnaringsliv.se. Varmt välkomna! För mer information kontakta: Ingela Bendrot, ansvarig för hållbar utveckling, 0702-94 30 39 Sylvia Shahin, pressekreterare, tfn 08-553 430 18 / 0703-04 30 73 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT01150/wkr0002.pdf