Inbjudan till seminarium: Minskade koldioxidutsläpp i Sverige – hur och till vilken kostnad?

Över alla sektorer i samhället råder bred enighet om att det krävs kraftfulla insatser för att minska de klimatpåverkande utsläppen. Politiker både inom EU och på nationell nivå i Sverige har frågan högt på agendan och ambitiösa målsättningar läggs fast. Nu finns ett faktaunderlag för politiker och andra som besvarar frågan om vilka de mest kraftfulla insatserna egentligen är.

Vad kostar insatserna och hur mycket de kan bidra med i minskade utsläpp? Dessa frågor besvaras i en rapport som McKinsey & Company tagit fram på uppdrag av Svenskt Näringsliv och ett tiotal stora svenska företag.

Rapporten offentliggjordes tidigare i veckan. Nu ger vi ett tillfälle för fler att tränga in i ett material som vi tror kommer att ha stor betydelse för den fortsatta svenska klimatdebatten.

Liknande rapporter med samma beräkningsteknik har tidigare tagits fram av McKinsey & Company i bl.a. USA, Australien, Tyskland och Storbritannien.

Tisdagen den 29 april kl. 14.30 – 16.00 kommer Thomas Koch och Jerker Rosander från McKinsey & Company att ge en fördjupad presentation av rapporten och vilka möjligheter och kostnader som identifierats i olika delar av den svenska ekonomin.

Datum: 29 april
Tid: 14.30 – 16.00
Plats: World Trade Center, sammanträdesrum London
Adress: Klarabergsviadukten 70 i Stockholm

Välkommen till ett viktigt seminarium i en ännu viktigare fråga!

Anmälan skickas till: eva.bergstrom@svensktnaringsliv.se