Inger Holmström ny kommunikationschef

Inger Holmström ny kommunikationschef Inger Holmström blir ny kommunikationschef på Svenskt Näringsliv. Hon tillträder tjänsten så snart hon lämnat sin nuvarande befattning. Inger Holmström är 55 år och kommer närmast från Posten där hon varit informationsdirektör sedan augusti 2000. Tidigare har hon bland annat ansvarat för kommunikationsfrågor på Vattenfall och Sveriges Turistråd. Svenskt Näringsliv företräder 54 000 små, medelstora och stora företag organiserade i 46 bransch- och arbetsgivarorganisationer. Att bilda opinion för entreprenörskap och ett gott företagsklimat står högst på föreningens agenda. Kommunikationschefen har därför en central roll. - Vi har haft en lång rad kompetenta kandidater till jobbet som kommunikationschef, säger Svenskt Näringslivs VD Ebba Lindsö. Valet av Inger var ändå ganska självklart. Hon har en gedigen och intressant bakgrund med erfarenhet från skiftande branscher och olika typer av företag. - Inger har suttit i koncernledningen för två stora företag som bedrivit omfattande förändringsarbete. Genom sin erfarenhet av att leda flera kommunikationsavdelningar har hon genom årens lopp hanterat många svåra kommunikationsuppdrag med gott resultat, fortsätter Ebba Lindsö. I Sveriges turistråd lärde hon känna de små och medelstora företagens villkor. Med den här rekryteringen faller en viktig pusselbit på plats i vår nya kommunikationsstrategi, där vi skall arbeta närmare våra medlemsföretag. Kommunikationsavdelningen på Svenskt Näringsliv har ett trettiotal anställda som arbetar med information, presskontakter, marknadsförening, webb och ungdomskommunikation. Svenskt Näringsliv ger också ut tidningen Entreprenör. - Jag har svårt att tänka mig en mer angelägen uppgift än att delta i arbetet med att skapa förståelse för att vi behöver starkare företag och ökad tillväxt i Sverige, säger Inger Holmström. För mer information kontakta Inger Holmström, tfn 0733-88 11 94 Ebba Lindsö, tfn 08-553 430 00 Fredrik Karlsson, presschef, tfn 08-553 430 19 / 0703-45 64 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00290/wkr0002.pdf