Ingrid Mogensen får Svenskt Näringslivs Säkerhetsstipendium 2004

Ingrid Mogensen får Svenskt Näringslivs Säkerhetsstipendium 2004 Ingrid Mogensen, under många är verksam i ett flertal företag, tilldelas Svenskt Näringslivs säkerhetsstipendium 2004. Detta offentliggjordes på torsdagen av Jan Nygren, ordförande i Näringslivets Säkerhetsdelegation (NSD) vid organisationens årsmöte i Stockholm. Ingrid Mogensen är idag globalt ansvarig för informationssäkerhetsfrågor och riskhantering vid Electrolux. Hon har tidigare bland annat varit koncernsäkerhetschef på företag som Volvo och Ericsson Jan Nygren, ordförande i Näringslivets Säkerhetsdelegation, ger följande motivering: "Ingrid Mogensen har under en lång följd av år, genom sin breda och djupa kompetens, påverkat utvecklingen av säkerhetsarbetet och riskhanteringen i svenskt näringsliv. Hon har varit verksam inom många branscher, bland annat med globalt ansvar för säkerhetsarbetet i flera internationellt verksamma företag. Därutöver har hennes kompetens och engagemang utgjort ett värdefullt inslag i många andra kommersiella och ideella sammanhang. Särskilt har hennes förmåga att arbeta proaktivt med informationssäkerhetsfrågorna betytt mycket för utvecklingen och rönt stor uppskattning." Svenskt Näringslivs säkerhetsarbete drivs och utvecklas i nära samverkan med medlemsorganisationerna och medlemsföretagen, framför allt inom ramen för Näringslivets Säkerhetsdelegation, NSD. Ingrid Mogensen har under åren bidragit aktivt till detta säkerhetsarbete på ett sätt som präglats av professionalitet i kombination med en genuin optimism och en övertygelse om säkerhetsarbetets betydelse konkurrensfaktor. Svenskt Näringslivs säkerhetsstipendium, som instiftades vid NSDs 25- årsjubileum 1992, är ett rese- och utbildningsstipendium på 25 000 kr. Det utdelas till en person, verksam inom säkerhetsområdet, som utfört framstående insatser för förbättrad säkerhet och därmed högre effektivitet. I bedömningen för stipendiet beaktas särskilt positiva satsningar på utveckling, kvalitetshöjande åtgärder samt förankring av säkerhetsarbetet i företaget. För mer information kontakta Ingrid Mogensen, ansvarig för informationssäkerhetsfrågor, Electrolux, tfn 08-738 60 00 Tommy Svensson, säkerhetsexpert Svenskt Näringsliv, tfn 08-553 430 42 / 0705 -84 71 71 Fredrik Karlsson, presschef, tfn 08-553 430 19 / 0703-45 64 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/18/20040318BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/18/20040318BIT00540/wkr0002.pdf