Jeanette Lesslie får Svenskt Näringslivs säkerhetsstipendium 2010

Jeanette Lesslie, AB Nya Grand Hôtel, har tilldelats Svenskt Näringslivs säkerhetsstipendium för år 2010. Det utdelades på torsdagen vid Näringslivets Säkerhetsdelegations (NSD) årsseminarium i Stockholm.

Av motiveringen framgick att Jeanette Leslie, Säkerhetschef på Grand Hôtel, genom ett tydligt ledarskap, synlighet och kreativitet har lyckats göra säkerhetsarbetet till en viktig konkurrensfaktor i sin dagliga yrkesverksamhet. Hon har dessutom genom sin pedagogiska förmåga och sitt gedigna engagemang inom säkerhetsområdet entusiasmerat många andra att medverka i trygghetsskapande aktiviteter. Jeanette Lesslie har framgångsrikt visat hur man skapar acceptans genom väl motiverade säkerhetsåtgärder som leder till ökad trygghet och lönsamhet. Svenskt Näringslivs säkerhetsstipendium, som instiftades vid NSDs 25-årsjubileum 1992, är ett rese- och utbildningsstipendium på 25 000 kr. Det utdelas till en person, verksam inom säkerhetsområdet, som utfört framstående insatser för förbättrad säkerhet och därmed högre effektivitet. I bedömningen för stipendiet beaktas särskilt positiva satsningar på utveckling, kvalitetshöjande åtgärder samt förankring av säkerhetsarbetet i företaget. För mer information kontakta: Tommy Svensson, Säkerhetsexpert Svenskt Näringsliv 08-553 430 49 Jeanette Lesslie, Säkerhetschef AB Nya Grand Hôtel, 08-679 37 38