Jobben i fokus för Svenskt Näringsliv i Almedalen

Svenskt Näringsliv med ett antal medlemsorganisationer har ett digert program under årets Almedals-vecka. En av höjdpunkterna är ett internationellt seminarium måndagen den 3 juli, där toppekonomerna Martin Feldstein och Hans-Werner Sinn medverkar.

Sweden´s Structural Challenges är rubriken för seminariet som äger rum på Biograf Röda Kvarn, Mellangatan 17 på måndag den 3 juli kl 09.30-12.00. Svenskt Näringslivs vd, Urban Bäckström, samtalar med de internationella gästerna om vilka strukturella utmaningar som Sverige står inför. Svenskt Näringslivs övriga seminarier under veckan äger rum i Wisby Hotells trädgård. Några av de viktigaste faktorerna som avgör hur det går med företagande och jobb framöver kommer att belysas under dessa seminarier. Wisby Hotells trädgård är också platsen för ett antal arrangemang som Svenskt Näringslivs medlemsorganisationer ordnar. Det fullständiga programmet finns att läsa på www.svensktnaringsliv.se. Se också det bifogade kortprogrammet. De journalister som önskar träffa medverkande i våra olika aktiviteter har också möjlighet att göra det under några ”mingel” som vi ordnar på söndag, måndag och torsdag. Obs att anmälan då fordras till ann-catrin.blomquist@svensktnaringsliv.se. Någon anmälan till våra seminarier fordras inte.