Michael Treschow föreslås bli styrelseordförande

Michael Treschow föreslås bli styrelseordförande Svenskt Näringslivs valberedning, under ledning av Anders Scharp, meddelade på torsdagen att man kommer att föreslå Michael Treschow som ny styrelseordförande för Svenskt Näringsliv, i samband med föreningens ordinarie stämma i vår. Svenskt Näringslivs styrelseordförande Sören Gyll omvaldes i maj 2003 som styrelseordförande för ytterligare ett år. Redan då stod det klart att Sören Gyll skulle sluta som ordförande i samband med Svenskt Näringslivs stämma 2004. Ett av valberedningens viktigaste uppdrag har under vintern varit att bereda förslag till ny styrelseordförande. Valberedningen, som letts av Anders Scharp, meddelade på torsdagen till Svenskt Näringslivs styrelse att den enats kring ett förslag till ny ordförande: Michael Treschow, som för närvarande är en av föreningens tre vice ordförande. Styrelseordförande utses formellt vid det konstituerande styrelsemöte som hålls i samband med Svenskt Näringslivs stämma. Stämman äger rum den 26 maj. För mer information kontakta: Jan-Peter Duker, vice VD Svenskt Näringsliv, tfn 08-553 430 12 Fredrik Karlsson, presschef Svenskt Näringsliv, tfn 08-553 430 19 / 0703-45 64 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00760/wkr0002.pdf