Näringslivets syn på hållbar utveckling

Näringslivets syn på hållbar utveckling Vid en pressträff för internationella journalister inför EU-toppmötet i Göteborg, kommer Svenskt Näringsliv att beskriva näringslivets prioriteringar på området "hållbar utveckling". Kommissionens förslag till strategi för en hållbar utveckling kommenteras också. Till pressträffen, som hålls på engelska, inbjuds också svenska medier. Tid: torsdag den 14 juni, kl. 10.00-11.30 Plats: Svenskt Näringslivs regionkontor i Göteborg, Södra Hamngatan 53, lokal "Vänern" Deltagare: Sören Gyll, ordförande Svenskt Näringsliv, Ulla-Britt Fräjdin- Hellqvist, ansvarig miljöfrågor, Svenskt Näringsliv, samt Michael Treschow, vice ordförande Svenskt Näringsliv och VD för Electrolux. Välkomna! Ytterligare information och anmälan: Fredrik Karlsson, presschef, Svenskt Näringsliv, tel: 08-553 430 19 / 0703-45 64 10 e-post: fredrik.karlsson@svensktnaringsliv.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/12/20010612BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/12/20010612BIT00540/bit0001.pdf