Ny presschef i Svenskt Näringsliv

Den 1 januari 2009 tillträder Peter Isling rollen som presschef för Svenskt Näringsliv. Han efterträder därmed Lars Jilmstad som inom kort går i pension.

Peter Isling kommer närmast från en roll som kommunikationsstrateg på Svenskt Näringslivs kommunikationsavdelning. Han har dessförinnan arbetat inom kommunikationsföretaget Prime PR där han varit rådgivare inom medierelationer och Public Affairs. Han har tidigare bl a varit pressansvarig på Stiftelsen Sverige i Europa och medarbetare till förre folkpartiledaren Lars Leijonborg.

- Svenskt Näringsliv har en betydelsefull roll i samhällsdebatten främst när det gäller att möjliggöra fler företagarröster i debatten. Vi ser fram emot Peters insatser för att stärka vår externa kommunikation, säger Tove Lifvendahl, kommunikationschef på Svenskt Näringsliv.

Presstjänsten ingår i kommunikationsavdelningen som tillsammans med regionverksamheten och redaktionen utgör den sammanhållna marknads- och kommunikationsfunktion som leds av vVD Janerik Larsson.

För mer information, kontakta:

Tove Lifvendahl, 08-553 43 023
Peter Isling, 08-553 43 019