Ny Temoundersökning om globalisering

Ny Temoundersökning om globalisering Opinionsundersökningsföretaget Temo har på uppdrag av Svenskt Näringsliv undersökt svenska folkets inställning till globaliseringen. Undersökningen är den största i sitt slag som gjorts i Sverige och har genomförts efter EU-toppmötet i Göteborg. Rapporten ger en inträngande bild i hur globaliseringsdebatten uppfattats av allmänheten. Undersökningen ger bland annat svar på vad svenska folket tycker om frihandel, om marknadsekonomi och multinationella företag. Den berättar om inställningen till organisationer som Attac och världshandelsorganisationen WTO. Därtill besvaras frågan om svenskarna upplever globaliseringen som ett hot mot den svenska välfärden. Undersökningen presenteras i sin helhet vid en presskonferens onsdagen den 4 juli i Näringslivets hus, Storgatan 19 i Stockholm. Tid: Onsdagen den 4 juli, klockan 10.00 Plats: AU-rummet, Näringslivets hus, Storgatan 19, Stockholm Välkomna! För mer information, kontakta: Allan Åberg, projektledare för Globaliseringsprojektet vid Svenskt Näringsliv Telefon: 08-553 431 38 / 0703-45 60 47 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/02/20010702BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/02/20010702BIT00150/bit0001.pdf