Ny VD i Svenskt Näringsliv

Ny VD i Svenskt Näringsliv Idag, onsdag, offentliggörs vem som blir ny VD i Svenskt Näringsliv efter Göran Tunhammar. Den tillträdande VD:n medverkar vid en pressträff tillsammans med Svenskt Näringslivs styrelseordförande Sören Gyll. I december meddelade Svenskt Näringslivs VD Göran Tunhammar att han inte hade för avsikt att förlänga sitt kontrakt, som löper ut sommaren 2003. Då inleddes också arbetet med att rekrytera en efterträdare. Svenskt Näringslivs arbetsutskott har nu fattat beslut om ny VD. Den tillträdande VD:n presenteras vid en pressträff onsdagen den 12 mars klockan 12.00. Vid pressträffen medverkar Svenskt Näringslivs styrelseordförande Sören Gyll och den blivande VD:n. Efter pressträffen, under eftermiddagen, finns ett begränsat antal intervjutillfällen. Dessa samordnas under onsdag förmiddag av presschefen Fredrik Karlsson. Tid: onsdag 12 mars, klockan 12.00 Plats: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm Lokal: SAE-rummet För mer information, kontakta: Fredrik Karlsson, presschef, tfn 08-553 430 19 / 0703-45 64 12 fredrik.karlsson@svensktnaringsliv.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/12/20030312BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/12/20030312BIT00010/wkr0002.pdf