Påminnelse: Frukostseminarium i Visby 10 juli

Påminnelse: Frukostseminarium i Visby 10 juli Stefan Fölster presenterar två rapporter om välfärd Det offentliga stödet till vård, skola omsorg är lika stort nu som innan krisåren i början av 90-talet. Det innebär att det inte finns ekonomiska motiv till några "återställare". Det visar Svenskt Näringslivs chefekonom Stefan Fölster i en av de två rapporterna med nya fakta om offentligt finansierad verksamhet han presenterar under årets Visbyvecka. I den andra belyses sambandet mellan entreprenader och tillväxt på kommunal nivå. Rapporten pejlar också lokalpolitikers attityder till privata alternativ - slutsatserna presenteras idag fredag på DN debatt. Rapporterna presenteras och diskuteras vid ett seminarium i Visby tisdag den 10 juli. Deltagare i diskussionen är Åke Sandgren, VD Sankt Görans sjukhus i Stockholm, Christina Gerdin, vårdfackets lokala ordförande vid Sankt Göran samt Stefan Fölster, chefekonom Svenskt Näringsliv Tid: Tisdagen den 10 juli, klockan 08.30-10.00 Plats: Rindi, Tage Cervins gata 1 - snett emot Wisby Hotell, på väg ned mot Almedalen. Frukost finns framdukad från 07.45. För mer information och anmälan, kontakta: Pia Kaldo-Yamazaki, telefon 08-762 70 17, e-post: pia.kaldo-yamazaki@svensktnaringsliv.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/06/20010706BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/06/20010706BIT00200/bit0001.pdf