Påminnelse om Visbyseminarium - Ett Sverige för alla

Påminnelse om Visbyseminarium - Ett Sverige för alla Vad vill egentligen Svenskt Näringsliv? Hur kan vi bryta utanförskapet för den dryga miljon som idag står utanför arbetsmarknaden? Svenskt Näringslivs seminarium under Almedalsveckan 2004 handlar om Sveriges möjligheter och utmaningar. VD Ebba Lindsö kommer att inleda och ge sin syn på vad Svenskt Näringsliv vill uppnå och vilken roll en modern företagarorganisation spelar i samhället. Efter detta följer en presentation av rapporten "Ett Sverige för alla" som tar avstamp i den miljon människor som idag står utanför arbetsmarknaden. Rapporten drar slutsatser om vad som kan och bör göras för att fler ska få fotfäste på arbetsmarknaden. Vi avslutar med en paneldiskussion där även frågor från publiken är välkomna. Dag: Onsdag 7 juli Tid: 09.00 - 11.00 (kaffe och smörgås serveras från 08.30) Plats: Högskolan i Visby, sal B23 (ingång huvudentrén) Inledning av Ebba Lindsö och paneldiskussion under ledning av Marie Söderqvist, United Minds. I paneldiskussionen deltar: Raymond Mankovitz, personalchef Svenska McDonalds Anastasia Georgiadou, VD Adena Clean Stefan Fölster, chefekonom Svenskt Näringsliv Ebba Lindsö, VD Svenskt Näringsliv Ingen föranmälan krävs. Möjlighet till intervjuer med deltagarna finns i anslutning till seminariet. För bokning av intervjuer under andra tider, kontakta Pär Henriksson på 070-266 30 93 För mer information kontakta: Pär Henriksson, projektledare, 070-266 30 93 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/05/20040705BIT00060/wkr0001.pdf