Pressinbjudan: Svenskt Näringslivs konjunkturprognos

Tisdagen den 8 december publicerar Svenskt Näringsliv årets fjärde konjunkturprognos. Rapporten presenteras av chefekonom Stefan Fölster klockan 10.00 i Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm.

Tack vare massiva stimulanser och låga räntor konsumerar sig nu många länder, bland dem Sverige, ur krisen. Exportindustrin däremot drar ner på investeringar och arbetstillfällen ytterligare under 2010. Den svenska ekonomin går därmed i spagat på ett sätt som inte skett sedan 1970-talet. I en särskild strukturdel undersöks på vilket sätt och hur snabbt svenska företag kan återställa lönsamheten. Efter pressträffen publiceras prognosen i sin helhet på vår hemsida: www.svensktnaringsliv.se Svenskt Näringsliv publicerar fyra konjunkturrapporter per år. Den senaste publicerades i augusti 2009. Tid: Tisdagen den 8 december, klockan 10.00 Plats: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm Lokal: Svenskt Näringslivs Pressrum Medverkande: Stefan Fölster

Taggar: