Pressinbjudan: Den tyska renoveringen?

I Tyskland sker det stora förändringar på arbetsmarknaden i syfte att stärka de tyska företagens konkurrenssituation. Hur påverkar det Sverige?

Tyskland har haft en mångårig ekonomisk svacka. En rad åtgärder har dock genomförts och nu kommer signaler om en allt mer vital tysk ekonomi. I en allt mer global och transparent värld blir det samtidigt allt enklare för företag att jämföra verksamhetsvillkoren i olika länder. Den tyska utvecklingen påverkar också den svenska arbetsmarknaden och gör det angeläget att se till så att vårt näringsliv har konkurrenskraftiga villkor. För att öka kunskaperna om det som nu sker och hur det påverkar Sverige och vår konkurrenskraft bjuder Svenskt Näringsliv in till seminariet "Den tyska renoveringen?" Tisdagen den 7 mars kl 10-12 Lokal: Citykonferensen Adress: Malmskillnadsgatan 46 Seminariet inleds av Agneta Dreber, VD Livsmedelsföretagen. Bland övriga medverkande märks: • Göran Johnsson fd ordförande Metall • Anders Ydstedt, företagare och tysklandskännare. • Peter Wolodarski, ledarskribent Dagens Nyheter • Katarina Novak, VD SLA, fd utredningschef Medlingsinstitutet Moderator är Maria Rankka. Vi bjuder på kaffe från kl 09.15. Anmälan görs till: gunilla.ohlin@svensktnaringsliv.se Välkomna!