Pressinbjudan: Friskolor och kommunala skolor jämförs i stor undersökning

17 augusti presenterar Svenskt Näringsliv en ny stor attitydundersökning där föräldrar, elever och skolpersonal i friskolor respektive i kommunala grund- och gymnasieskolor ger sin syn på sin skola.

De 2 704 intervjuade har av undersökningsföretaget Ipsos Eureka tillfrågats om sina attityder till olika viktiga studie- och arbetsmiljöfaktorer. Resultaten presenteras av Svenskt Näringslivs vice ordförande Signhild Arnegård Hansen på ett seminarium i Stockholm den 17 augusti. På seminariet medverkar bland annat även: o Metta Fjelkner ordförande i Lärarnas Riksförbund o Anders Hultin, VD Kunskapsskolan Tid: 17 augusti kl. 1030 – ca 11.30. Plats: Fryshusets Kunskapscentrum (Fristående gymnasieskola), Mårtendalsgatan 2-8, Stockholm. Rapporten kommer även att presenteras av Svenskt Näringsliv på flera andra orter runt om i landet, exempelvis Göteborg, Malmö, Karlstad, Jönköping, Luleå, Linköping, Uppsala, Örebro och Västerås.