Pressinbjudan: Ny undersökning om nyföretagandet

I samband med att Stockholms NyföretagarCentrums 20-årsfirar med ett seminarium onsdagen den 30 maj presenterar Svenskt Näringsliv en ny undersökning.

Rapporten ”Att starta eller inte starta företag - det är frågan”, bygger på en undersökning bland de personer som fått rådgivning hos Stockholms NyföretagarCentrum under de senaste åtta åren.

Undersökningen har både riktat sig till de som startat företag och till de som av någon anledning valt att inte bli företagare. Särskilt den sistnämnda gruppen av potentiella företagare är intressant att undersöka, eftersom det inte tidigare har gjorts.

Rapporten presenteras av Svenskt Näringslivs chefekonom Stefan Fölster och Ingela Hemming, företagarekonom på SEB.

Datum: Onsdagen den 30 maj 2007, kl 10.30
Plats: Wallenbergaren, Svenskt Näringsliv, Storgatan 19

Media är också välkomna att följa den efterföljande debatten där Svenskt Näringslivs nya ordförande Signhild Arnegård Hansen medverkar. Övriga paneldeltagare är: Peter Egardt, Stockholms Handelskammare, Ayad Al Saffar, Klockgrossisten, Mikael Söderlund, borgarråd, Johan Staël von Holstein, Iqube, Christer Lindberg, Almi Företagspartner och Anna Nedeby Bar-Am, Stockholms NyföretagarCentrum.

Välkomna