Pressinbjudan: Skattehearing och framtidens skola hos Svenskt Näringsliv i Almedalen

Svenskt Näringslivs skattekommission, under ledning av Urban Bäckström, håller skattehearing vid ett morgonmöte. Under lunchtid debatteras visioner för framtidens skola. Det är ett par av de arrangemang som Svenskt Näringsliv som Svenskt Näringsliv arrangerar torsdagen den 10 juli. Media är välkomna till båda arrangemangen.

Skattehearingen startar kl 08.30 på Wisby Strand Kongresshallen. Kommissionen, med ett antal kända företagare som ledamöter, får sällskap av av Sacos ordförande Anna Ekström, tidigare Metall-ordföranden Göran Johnsson samt tidigare finansministern Kjell-Olof Feldt. Frukost serveras från kl 08.00.

Vid ett lunchseminarium (11-13.00) samma dag är rubriken: ”Klass 9A 2026 – världens mest efterfrågade?” Där efterlyses visionen för framtidens skola och hur utbildningssystemet ska kunna möta morgondagens kompetensbehov. Svenskt Näringslivs ordförande, Signhild Arnegård Hansen, medverkar och talar om nödvändiga perspektivskiften om vi ska få rätt kompetens till företagen i framtiden. Plats Wisby Strand Kongresshallen.

Välkomna!