Pressinbjudan: Svenskt Näringslivs konjunkturprognos

Torsdagen den 11 mars publicerar Svenskt Näringsliv årets första konjunkturprognos. Rapporten presenteras av Svenskt Näringslivs chefekonom Stefan Fölster klockan 10.00 i Pressrummet, Näringslivets Hus, Storgatan 19 i Stockholm.

Konjunkturen återhämtar sig, men uppgången är ojämnt fördelad. Många företag vill växa, samtidigt som sysselsättningen sjunker i andra företag. Vilka som växer och vilka som krymper kan bara delvis förklaras av konjunkturutvecklingen. I en särskild strukturdel visas hur denna strukturomvandling ter sig och vilka konsekvenser den har. Tid: Torsdag 11 mars, kl 10.00 Plats: Pressrummet, Näringslivets Hus, Storgatan 19 i Stockholm Efter pressträffen kommer prognosen att publiceras i sin helhet på www.svensktnaringsliv.se Svenskt Näringsliv publicerar fyra konjunkturrapporter per år. Den senaste publicerades i december 2009. Ytterligare information: Göran Grahn, nationalekonom, 08-553 431 03 Peter Isling, presschef, 08-553 430 19