Pressinbjudan: Vad betyder 40-talisternas uttåg för företagens kompetensförsörjning?

​Svenskt Näringsliv arrangerar tisdagen den 6 juli ett lunchseminarium under Almedalsveckan där en ny undersökning om företagens syn på pensionsavgångar och ersättningsrekryteringar presenteras.

Generationsskifte i ett företag är en stor utmaning. Generationsskiftet ses av en del som lösningen på ungdomsarbetslösheten. Andra varnar för att demografin i sig inte automatiskt leder till sysselsättning utan att företagen i stället löper risk att få ökade svårigheter att hitta rätt medarbetare.

Medverkar gör: Hillevi Engström (M), Berit Högman (S), Anna-Lena Bohm, vd Uniguide, Tobias Lindfors, vd Student Consulting och Christer Ågren, vice vd Svenskt Näringsliv.

Tid: Tisdag 6 juli kl 12.00-13.30

Plats: Clematis, Strandgatan 20

Lätt lunch serveras från kl 11.30

Ytterligare information:

Patrik Karlsson, tfn 0703-45 61 87

Karin Ekenger, tfn 0705-37 08 33

Svenskt Näringsliv samlar 50 medlemsorganisationer och närmare 60 000 företag med 1,7 miljoner anställda. Följ vår verksamhet på vår hemsida www.svensktnaringsliv.se och genom våra olika nyhetsbrev. Prenumerera på http://www.svensktnaringsliv.se/nyhetsbrev/ Vår pressjour når Du på telefon 08-553 43 001.