Pressinbjudan: Valfrihet i välfärden, en generationsfråga?

Har morgondagens väljare och beslutsfattare en annan syn på mångfald i välfärden? Svenskt Näringsliv har låtit TNS Sifo fråga Sveriges unga om hur man ser på välfärdens utförande och de val man ställs inför. Under ett lunchseminarium den 26 juni kl 12 -13 presenteras den färska undersökningen. En panel diskuterar resultaten och attitydernas konsekvenser för morgondagens välfärd och opinionslandskap.

Medverkande: Hanna Wagenius, ordförande Centerpartiets Ungdomsförbund, Lorentz Tovatt, språkrör Grön Ungdom, Mikaela Valtersson, ordförande Friskolornas Riksförbund, Jonatan Hedin, analytiker vid Svenskt Näringsliv.

Tid: Onsdagen den 26 juni kl 12-13. Lunch serveras från klockan 11.45.

Plats: Svenskt Näringsliv, Storgatan 19, Stockholm

För ytterligare information:
Svenskt Näringslivs presstjänst: 08-553 430 01

Svenskt Näringsliv samlar 49 medlemsorganisationer och 60 000 företag med 1,6 miljoner anställda. Följ vår verksamhet på vår hemsida www.svensktnaringsliv.se och genom våra olika nyhetsbrev. Prenumerera på http://www.svensktnaringsliv.se/nyhetsbrev/ Vår pressjour når Du på telefon 08-553 43 001.