Pressinbjudan: Vilka är framtidens branscher för kvinnor?

Tjänstesektorn växer när många branscher utvecklas på nygamla marknader. Vård och omsorg är idag den största branschen inom tjänstesektorn. Den är dessutom betydelsefull för utvecklingen av en rad närliggande branscher. Den demografiska utvecklingen och hushållens ökade inkomster talar för att efterfrågan på vård och omsorg kommer att öka i framtiden.

År 2007 var all time high för bemanningsbranschen. Det har blivit vanligare idag att företag har en viss andel av sin personal inhyrd och att man också ser inhyrning av personal som ett sätt att pröva medarbetare före anställning.

Mediebranschen växer, musik och underhållning är en del av vår vardag. Teknikutvecklingen bidrar till en fantastisk utveckling med såväl nya TV- kanaler, lokala TV stationer som nya branschnära företag.

Vad händer när de äldre blir allt fler – är det en marknad att räkna med?

Och vad kan politiker bidra med för att fler kvinnor ska bli företagare?

Möt Karin Pilsäter, riksdagsledamot (fp) och Christina Axelsson, riksdagsledamot (s) och företagarna Christina Wahlström, Mama Mia, Anette Beijer, Titan television, Christina Hammer, Hammer & Hanborg, Torbjörn Detter, Senior Agency 50+ , Karin Ekenger, arbetsmarknadsexpert, Svenskt Näringsliv.

Tid: Onsdag den 20 februari 2008 kl 17-19

Plats: IVA:s konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm