Rättad version: Höj och sänk lönen mera - krav från löntagare

Almega och Svenskt Näringsliv inbjuder till ett seminarium om framtidens lönebildning. Vad anser löntagare om lönesättningen? Vad anser arbetsgivare? Vilka konsekvenser har olika lönesättningsmodeller för företagens utveckling? Släpar arbetsgivare efter i utvecklingen av moderna lönesättningsmodeller? Vilka är förebilderna för lönesättningen? Almega och Svenskt Näringsliv presenterar omfattande nya undersökningar på seminariet som visar anställdas och arbetsgivares krav på lönesättningen. Betydelsen av lönesättning för företagens utveckling visas också i en genomgång av ny forskningslitteratur. På seminariet presenterar även forskare och fackföreningsrepresentanter sina erfarenheter. Spjutspetsexempel presenteras av arbetsgivare som lyckats att implementera en slagkraftig lönerespons på den anställdes insatser i sin lönesättning. Dag: Tisdagen den 7 februari 2006 Tid: Klockan 10.00-12.00 Plats: IVA; Grev Turegatan 16, Stockholm Lokal: Wennströmrummet Medverkande: Stefan Fölster, chefekonom, Svenskt Näringsliv; Jonas Milton, VD, ALMEGA; Per Lundborg, professor, Institutet för social forskning; Lars-Bonny Ramstedt förhandlingschef på Sif, Lena Granqvist, Fil Dr, Saco samt Ulla Löfgren, rektor Rotundaskolan Ytterligare information: Gunilla Öhlin, 08 - 553 430 62 Lars Jilmstad, presschef, 08-553 43 050