Säkerhetsstipendium till Niclas Franklin

Niclas Franklin, vd för iSE, har idag tilldelats Svenskt Näringslivs säkerhetsstipendium för år 2011. Det utdelades vid Näringslivets Säkerhetsdelegations (NSD) årsseminarium i Stockholm.

Av motiveringen framgår att Niclas Franklin har förmågan att på ett förtroendeingivande och balanserat sätt verka för att säkerhetsfrågorna uppmärksammas och åtgärdas. Han har genom sin yrkesmässiga bakgrund inom polisen förvärvat gedigna kunskaper om trygghetsfrågor och utredningsarbete som därefter i sann entreprenörsanda utvecklats till en marknadsanpassad verksamhet.

Samtidigt har han behållit ett brett säkerhetsengagemang som visat sig genom insatser inom utbildningsområdet och genom en aktiv och kreativ roll som regionordförande i Näringslivets Säkerhetsdelegation där han framgångsrikt leder en mycket uppskattad verksamhet. Niclas Franklin är en förebild för alla som eftersträvar förankring och förståelse för säkerhetsarbetet samt ett konkret resultat av gjorda arbetsinsatser.

Svenskt Näringslivs säkerhetsstipendium, som instiftades vid NSD:s 25-årsjubileum 1992, är ett rese- och utbildningsstipendium på 25 000 kr. Det utdelas till en person, verksam inom säkerhetsområdet, som utfört framstående insatser för förbättrad säkerhet och därmed högre effektivitet. I bedömningen för stipendiet beaktas särskilt positiva satsningar på utveckling, kvalitetshöjande åtgärder samt förankring av säkerhetsarbetet i företaget.

För mer information kontakta:
Tommy Svensson, säkerhetsexpert, Svenskt Näringsliv, tel 08-553 430 49

Svenskt Näringsliv samlar 49 medlemsorganisationer och 60 000 företag med 1,6 miljoner anställda. Följ vår verksamhet på vår hemsida www.svensktnaringsliv.se och genom våra olika nyhetsbrev. Prenumerera på http://www.svensktnaringsliv.se/nyhetsbrev/ Vår pressjour når Du på telefon 08-553 43 001.