Seminarium om framtidens medarbetare

Seminarium om framtidens medarbetare Fredagen den 24 augusti presenterar Svenskt Näringsliv rapporten "Sökes - Framtidens medarbetare". Rapporten är en kartläggning av företagens behov av medarbetare och hur utbudet av kompetens ser ut inom högskoleutbildningar som rör ekonomi, teknisk IT och tvärvetenskaplig IT. I rapporten jämförs företagens behov av medarbetare med högskolornas utbud av examinerade studenter. Företagen ger i rapporten en mer detaljerad bild av vad de söker hos framtidens nyckelmedarbetare inom de undersökta utbildningssegmenten. Vid seminariet medverkar Elvy Westlund, prorektor vid Mälardalens högskola, Carina Heander-Malmgren, ABB, Johan Almqvist, vice ordförande Sveriges Förenade Studentkårer samt Ulla Ericson, Svenskt Näringsliv. Frågeställningar som tas upp vid seminariet är bland andra huruvida det är ett problem att så få som fullföljer sin utbildning fram till examen och hur samverkan mellan högskolan och näringslivet kan utökas. Seminariet avslutas med en lättare lunch klockan 13. Datum: 24 augusti Tid: kl 11.30-13.30 Plats: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm Lokal: Fyrskeppet Eftersom vi bjuder på lunch vill vi gärna ha anmälan till seminariet senast den 22 augusti. Svara per e-post till: ulla.ericson@svensktnaringsliv.se eller peter.johansson@svensktnaringsliv.se. Välkommen! För mer information, kontakta Ulla Ericsson, tfn 08-553 431 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/21/20010821BIT00760/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/21/20010821BIT00760/bit0001.pdf